כיועצת ארגונית ומלווה במעברים ותהליכי שינוי, הדגש בעשייה שלי לרוב נוטה לעולם העבודה והארגונים. בהיבט הפרטי זה מינוף היכולת האישית שלי ובניית הדרך להגשמה עצמית. בהיבט הארגוני, מינוף פעילות עסקית לצד הובלת הון אנושי, תהליכי וממשקים להצלחה רחבה.
מיקוד תהליכי הליווי שלי נוגע ב- 4 היבטים מרכזים
- ליווי תהליכי שינוי בעסקים
- מעברים בעסק משלב העצמאי לשלב הארגון
- ניהול אנשים – פיתוח מיומנויות למנהל המתחיל
- תהליכים מרכזיים בניהול ארגוני
ליווי תהליכי שינוי בעסקים וארגונים
אנו חיים בעולם דינמי, שינויים הם חלק נכבד מהעשייה השוטפת שלנו. כך גם בחיים וכך גם במסגרת העבודה. כבעלת עסק אם אינך מעודכן בתהליכי עבודה, גיוס ושאר פעילויות עסקיות אתה עלול להישאר מאחורה. מגוון תיאוריות ארגוניות נכתבו המרכזית בינהם מודל שינוי עפ"י מודל הפארטו הוא שניהול שינוי נכון מתרחש לאחר זיהוי נכון ולכן – 20% אותם יש לשנות על-מנת לקבל 80% תועלת.
אם אתה בעל עסק מתפתח אשר שואף להתנהל כארגון מוביל, לצד צוות מנצח, זה הזמן לא לבזבז את הזמן בניסוי וטעייה ובעיקר להתמקד בהצלחה ולסייע לצוות שלך להסתגל לתהליכי השינוי המתרחשים בארגון.
מה הם תהליכי שינוי בעסקים:
בארגונים קטנים-בינוניים, אחד המאפיינים הדומיננטים שכולם מעורבים בהכל, מאיש המכירות שגם מכיר את פעילות התפעול ובין מנהלת המשרד שעוסקת גם בכספים, גיוס ועוד… ברגע בו אתה כמנהל מחליט על גיוס של איש מפתח, אתה מחולל שינוי בארגון אשר יכול להזיז כמה אנשים בכיסא. כל שינוי בארגון הוא כמו קצה הקרחון – אם לא בוחנים את השטח נכון מתחת לפני השטח יכולים להיות זרמים עצומים שעלולים לתקוע את התהליך.
אז אם אתה מחליט לשלב במערך הארגוני מנהל בכיר, איש שיווק, תפעול, מכירות, או כל גורם אשר בעקבות הגיוס שלו תיהיה השפעה על שאר האנשים בארגון. עליך להתחיל לבנות מתכונת לניהול תהליך השינוי.
בניית תהליך השינוי כולל:
- בחינת התפקידים והעשרתם
- בניית תהליכי ממשקי עבודה
- אופן קבלת ההחלטות
- שגרות ניהול רלוונטיות
- מסלול השינוי עד להטמעתו בארגון
אם כן, תהליכי השינוי מתמקדים באנשים שלך בארגון והיכולת שלהם להמשיך ולשמר שגרת עבודה מכוונת יעדים, איחוד מטרות בין כל בעלי התפקידים בארגון ושדרוג ממשקי עבודה בין כלל בעלי התפקידים – סינרגיה ומטרות ברורות הן המפתחות להצלחה.
אם מטריד אתכם שיתוף הפעולה, הדרך לשלב איש מפתח חדש במערך הארגוני ויש בכם את הרצון ליצור עסק הפועל כארגון מצליח, זה הזמן ליצור קשר ולבנות את המסלול המותאם אליכם להצלחה- ארגונית ועסקית!
מעברים בעסקים
התהליך שמתאים בדיוק לך עסק בהרחבה !
כשהעסק מתרחב וגדל הם מוצאים את עצמם, מגייסים, מנהלים ומובילים ארגון קטן. אחד האתגרים בשינוי הוא בדיוק בשלב המימוש – השלב בו מוציאים לפועל את הרעיון, השלב בו מניעים את השינוי למעשה, השלב בו אנו עושים את קפיצת המדרגה ומתרחבים לארגון.
בשלב המימוש מתרחשים 2 נקודות מרכזיות, בניית הכישורים ובניית העסק. בניית קטגוריות מרכזיות אלו הן היסוד להובלת עסק מצליח.
אלו 2 מתודולוגיות אשר מחויבות ללכת ביחד, לא ניתן לבנות את הבניין בלי לשים לב שיש לכך היסודות המתאימים. כלומר , לא ניתן לגייס דרג ניהולי שיוביל יחד אתך את הארגון בלי שלך יהיו כישורי הניהול הרלוונטיים.
כמוביל עסק / ארגון אתה המוביל, אתה משמש דוגמא באופן שבה תסגור עסקה ובאופן שבה תבנה את תכניות העבודה, תטפח שגרות ניהול, תצליח להוביל ארגון מדוגם, מסונכרן וממוקד.
מה צריך לעשות?
להמשיך ולבנות את העסק- לגבש אסטרטגיה ארגונית, תכנית שיווק ומכירות, ביסוס מערך הכספים ולהוביל תהליכים באופן שיתממשקו בדיוק עם האני מאמין והיכולות שלך, כך באה לידי ביטוי ההתקדמות בעשייה.
ההתקדמות חייבת להיות מתואמת אליך, בין עם זה במיתוג האישי, העוצמות, הכישורים והמיומנויות הניהוליות והמנהיגותיות.
אני מאמינה שעסק מוצלח, כמו כל ארגון מובל בראש ובראשונה על ידי מנהיג. יהי הגודל של העסק, ברגע הראשון בו אתה נדרש לנהל ממשקי עבודה מעבר לעצמך והלקוח (שגם כאן נדרשת סמכותיות מנהיגותית) את/ה מחוייב/ת להוביל את העסק שלך להצלחה ולהוביל אנשים יחד איתך לעשייה מוצלחת.
תהליכי ליווי וייעוץ לעסקים מתמקדים במהות העסקית, ארגונית ובבניית מערך פעולות אשר יקדמו את העסק להצלחה לאורך כל מעבר בו הוא נמצא.
אז איך משדרגים את מיומנויות הניהול בשלב החדש של העסק?
איך מטפחים צוות עובדים מגובש ואחיד?
מה צריך כדי להוביל סינרגיה?
איך מחברים את הצוות לחזון ולערכים המובילים?
אם אחת או יותר מהשאלות הללו מעניינות אותך בשלב שלך בעסק, הצטרף למסלול הליווי האישי להצלחה עסקית- מסלול בו נבנה תהליכי עבודה ונשפר מיומנויות נדרשות להצלחה בדרך החדשה.
ארגונים רבים נדרשים להוביל שינוי על מנת להתאים למצב החדש של השוק בו הם נמצאים.
שאלון מקדים למי שרוצה להבין האם הוא בשלב המימוש לשינוי (או שזה עדיי בגדר שאיפה..)
אם אינך בטוח האם זה הזמן לנהל שינוי, האם עכשיו זה השלב שבו עברת משלב העצמאי לשלב בו אתה כבר מוביל צוות עבודה והפעילות העסקית משתנה אני מזמינה אתכם לבחון מספר נקודות המבוססות על מודל העבודה של החוקר ג'ון קוטר והצעדים להובלת שינויים בארגונים.
- בחינת הדחיפות עלות מול תועלת של מצב נוכחי מול עתידי, מיקום תחרותי בשוק, תוצאות שליליות וכו' – האם המצב כרגע דורש שינוי?
- צוותי העבודה האם מתקיימת עבודת צוות, האם יש לך כמוביל יכולת השפעה ומוטיבציה להוות דוגמא לניהול השינוי.
- חזון ויעדים האם קיים אצלכם בארגון מטרה ברורה וצעדים מעשיים להשיג אותה? האם גיבשתם כארגון ערכים מובילים ודרכי פעולה מרכזיות להצלחה?
- מהו אופן העברת המידע אצלכם בארגון? איך התקשורת עוברת , האם מתקיימות שגרות עבודה, מי מנהל את התהליכים המרכזיים ואיך המסרים מועברים לכלל האנשים. גם אם אתם 5 אנשים בתוך ארגון יש דרך להעביר את המידע באופן כזה שכוטלם ירגישו מחוברים וממוקדי מטרה.
- מה ההישגים המרכזיים שלכם ומה האופן שבו תוכלו כארגון ליצור תנאים להשגת היעדים?
- המשכיות האם מהרגע שמתקבלת החלטה יש מי שימשיך את ביצועה? האם יש המשך לרצונות שאיפות של כלל בעלי התפקידים כפי שהם רואים את הצלחת העסק או ארגון.
- שימור והטמעה צעדים אשר יוכלו להבטיח את המשכיות המסלול החדש והבטחת חוסר חזרה לדפוסי פעולה קודמים.
כל עסק צריך ארגון במיוחד שלבי הצמיחה, על מנת שנדע לדשן ולהפרות את העשייה, יש לבנות יסודות ודפוסי פעולה ארגוניים שיוכלו לסייע לך להטמיע תהליכים חדשים על מנת לקדם את המטרות העסקיות להם אתה מכוון במצב ובדרך החדשה בה אתם צועדים.
אז אם אתם בשלבי המעבר אל תחכו לאחר השינוי תתחילו מבראשית- הכירו את היסודות ותתחילו להוסיף כל שלב בהתאם לתכנית, יחד נוביל אתכם להצלחה המתאימה במדויק!
פיתוח מיומנויות ניהול
בשעה טובה השגת את התפקיד הנכסף, גייסת מנהל מפתח לתפקיד – איש מקצוע אמיתי אך חדש בניהול. יש שטוענים שניהול ומנהיגות אלו תכונות מולדות, כיום אנו כבר יודעים שכל מנהל נדרש להנהיג ולהוביל. מנהיגות ניתן ללמוד ומיטב בתי הספר מקדישים לכך קורסים שלמים.
בנוסף כעסק בעידן שלנו, השינויים הם תכופים, צוותים מתחליפים, התחרות ענפה ואנו נדרשים יום יום לשדר כריזמה ולהוביל צוותים מחוברים ומאחודים למטרה ולהצלחה העסקית לאורך זמן.
ג'ון קוטר התייחס לכך שהובלת שינוי טובה צריכה להיות מושתתת על 70-90% עשייה מנהיגותית ורק כ 10-30% של ניהול.
כדי להוביל עסק הכולל אותך ועוד כמה אנשי מפתח צריך לדעת להוביל באנשים.
הובלת הצוות שלך היא משימה מרכזית בדיוק כפי שאתה רוצה להוביל מול קהל הלקוחות שלך. ללא צוות מחובר לחזון ולעשייה היומיומית שלך אתה עלול לבזבז זמן יקר ומשאבים פיננסיים רבים.
אז איך מובילים עובדים?
להלן 7 טיפים להובלה ניהולית:
- בנה ביעילות ובאחריות יחסים בינאישיים – שיתוף ודיווח לחברי צוות, קולגות ולהנהלה מאפשר ומקדם שיתוף פעולה, כבוד ואמון הדדי בעשייה הטווח הקצר והארוך.
- תקשורת יעילה באופן אישי ובתכתובות – שים לב לדרך אתה מתבטא ובדרך בה אתה מעוניין שהתקשורת תעבור בעסק שלך. הקשבה ומשוב הדדי מאפיינים את אינטראקציה משתפת ומשותפת.
- בנה את הצוות שלך ואפשר להם לשתף פעולה בצורה יעילה יותר, אחד עם השני. מחקרים מראים כי אנשים מדווחים על ביצועים גבוהים יותר, יעילות ויצירות גבוהה יותר כאשר צוות עובד בצורה מסונכרנת והוא בעל היכרות רחבה עם כלל הפעילויות בארגון.
- הכר והיי בקיא באספקט הכלכלי עסקי- הצב יעדים ומדידה בהתאם.
- סביבה מדרבנת – דע כיצד ליצור סביבה בה אנשים עובדים ופועלים עם מוטיבציה גבוהה, שבעי רצון וממוקדים. כאשר העובד חש טוב בפעילות השוטפת הוא יפעל מתוך רצון לעבוד קשה להצלחת העסק.
- דוגמא אישית היא אחת המפתחות המרכזיות להובלה להצלחה. שמש דוגמא באופן בה תתנהל מול הלקוחות, בה תציב לעצמך מטרות ומשימות, תוכיר כאשר אחרים מתנהלים באופן זהה.
- עזור לאנשים לצמוח ולפתח את הכישורים, תעם זה באמצעות הידע שאתה מביא לעשייה ובין אם זה באמצעות לימודים והכשרות על מנת לשפר מיומנויות בקרב הצוות שלך.
7 הטיפים הללו הן מפתחות יסוד להנעת עסק מוצלח, בכל דרך בה אתה מרגיש כי יש מקום לחדד את מיומנויות התקשורת, הפיתוח והניהול הצטרך למסלול הליווי להצלחה- בדרך זו תוכל להבטיח הצלחה עסקית לאורך זמן לצד צוות מחוייב ומחובר אליך בדרך להגשמה.
אז אם יש לך את הרצון לחדד את המיומנות הללו במסגרת הקריירה והארגון שלך הנך מוזמן להצטרף לסדרה מפגשים אישיים אשר יסייעו לך להתמודד עם האתגרים החדשים ולהוביל תוך זמן קצר בתוך הארגון בהצלחה.
אבחון ארגוני
אבחון ארגוני הינו השלב שבו מחברים נכון את התהליכים ותכניות עבודה לכדי המטרה!
תהליך האבחון כולל:
1.אבחון אנשי מפתח בכניסה לתפקיד- בחרתם לגייס מועמד חדש, בשעה טובה.
תהליך הגיוס הינו תהליך יקר ערך לכל ארגון במיוחד אם נעשית טעות באבחון המועמד והתאמתו הן לתפקיד ובעיקר לתרבות הארגונית המובילה, המנהלים, קולגות, ממשקים, ערכים מובילים ועוד.
מה אנחנו עושים – תהליך אבחון מעמיק של מועמדים באמצעות שאלונים ארגונים, נטיות תעסוקתיות, בשילוב צרכים ארגוניים ומיומנויות רלוונטיות, מספקים לך את התמונה המלאה לגבי המועמד הבא ובעל התפקיד החדש.
תהליכים אלו לרוב מסייעים לכם מפה כיצד לתת כלים נוספים במידה וידרש לשפר את התפוקות לאורך זמן –
לזהות את הכישרון ולמנף אותו!
2. אבחון לפני שינוי או גיבוש אסטרטגיה חדשה וכל תהליך שדורש הסתכלות לגיבוש דרכי פעולה ותכניות עבודה.
באמצעות אבחון הפעילות השוטפת, תהליכי עבודה,תפקידים וממשקים מרכזיים אנו מגבשים תכניות לפיתוח הארגון שלך לקראת היעדים. לקראת כל שנה אנו בונים תכניות עבודה, יעדים ותחזיות אך רגע עצרתם לראות מי אתכם בדרך? איך האנשים תופסים את מקומם? האם הם רתומים לכל שינוי או כל שלב?
זה בדיוק מה שאנו עושים – אנו מאתרים מה מתרחש הרבה פעמים מתחת לפני השטח ובונים תהליכים שיובילו את הארגון להצלחה!
כל תהליך אבחון מותאם לצרכים ומכוון לשיפור הרווח העסקי שלך-
לזהות את היתרונות ולמנף אותם !