מנהלים בכירים רבים סללו לעצמם קריירה מרשימה, אשר במשך תקופה ארוכה התקדמו ייעלו, הובילו, שינוי ויצרו תרבות ארגונית מסויימת הכוללת את תמהיל האנשים המותאם לחזון ולערכים המובילים בארגון.
בשוק הבכירים, חיפוש עבודה נראה שונה מהשוק הרגיל, נכון כולם צריכים קורות חיים אך הדרך בה הוא פועל דורשת התאמה אחרת. לרוב חיפוש העבודה נעשה בדיסקרטיות גמורה או לחילופי לאחר מודעה ופרסום במדיות השונות.
תהליכי שינוי תעסוקתיים בקרב מנהלים ומנהלות בדרג בכיר לרוב מתנהל לאורך זמן ודורש את ההכנה והבנייה הראויה. אין טעם לרוץ שוב ולהפיץ את קורות החיים שהכנת לפני 15 שנה (עם התאמות קלות ) יש צורך בהתאמה מחודשת מלאה, יתרה מכך, טעות נפוצה נוספת היא להמשיך להתנהל באותו האופן שהתנהלת כמנהל בכיר בארגון. אין לך את הסמנכ"ל שתעביר לו אחזון והוא יקדם זאת , או את המנהל והצוות אשר יגבשו תכניות מותאמות, כעת העבודה היא שלך. וכמובן, כפי שבונים תהליך חדש, יש דגש להוביל מחדש.
אז מאיפה מתחילים?
ראשית מההבנה שהכדור בידיים שלך! ז"א עיקר הפעילות צריכה להיות יזומה וכן להתחיל לתקשר את תהליך השינוי. מאד חשוב להבין מה האופן בו אתה בוחר למצג את עצמך מחדש? האם להמשיך באותו ענף, האם מעוניין היום להשתלב כמקים פעילויות חדשות.
בשלב זה מה שחשוב הוא לבחון את המיומניות המרכזיות שאתה מביא, מה מייחד אותך וע"י כך לבחון איך אתה רוצה למתג את עצמך ולהתחיל למפות את רשת הקשרים איתם ניתן לעבוד ולהעמיק את הפעילות.
אז חקור את ענף חיפוש העבודה, התחיל להרחיב את רשת המגייסים שיכולים לקדם אותך בשוק ובעיקר התמקד בפיתוח עסקי שלך!
בניית אסטרטגיה אישית לצד תכנית עבודה ממוקדת היא הדרך להצלחה.
מתלבט כיצד למתג, לפעול ולהתקדם בדרך חדשה?